Biuletyn Informacji Publicznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Europejski Fundusz Społeczny Fundusze Europejskie Program Lokalny
kontrastWersja dla niedowidzących

Biuro Obsługi Interesanta: +48 41 370 51 33

Sekretariat: +48 41 370 51 00, +48 41 378 44 42

e-mail: sekretariat@mgops.busko.pl

Jak widać ta trasa spodobała się najbardziej  Słonie w Krakoskim ZOO pięknie pozują

Wakacje to czas upragniony przez wszystkie dzieci. Odpoczynek od szkoły i obowiązków, czas pełen słonecznych dni i swawoli z przyjaciółmi. W duchu tej myśli MGOPS w Busku-Zdroju zorganizował dwumiesięczne zajęcia dla dzieci nie szczędząc sił i energii by czas razem spędzony na długo pozostał w sercach i pamięci wszystkich uczestników.

Uczestnicy zajęć organizowanych przez Świetlicę brali udział w atrakcyjnych i kreatywnych zajęciach. Ponadto korzystając wyjątkowo pięknej pogody dużo czasu spędzali na spacerach i poznawaniu ciekawych miejsc Buska - Zdroju i nie tylko.

Dużym wsparciem w organizowanych przez nas przedsięwzięciach okazał się Buski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Buskie Samorządowe Centrum Kultury w Busku-Zdroju.

Zajęcia na Miejskiej Pływalni pod okiem ratowników i opiekunów były hitem tegorocznych wakacji. Dzieci w bezpieczny sposób mogły rozwijać aktywność fizyczną przez którą mogły pozbyć się nadmiaru stresu i rozładować i wyładować emocje.

Propozycje Buskiego Centrum Kultury w Busku Zdroju były jak zawsze bardzo ciekawe i niezwykle atrakcyjne. Braliśmy udział m. in. w zajęciach kulinarnych gdzie przygotowywaliśmy potrawy z dzikich roślin, rozwijaliśmy swoje zdolności plastyczne wspólnie z Osikową Doliną, na podsumowanie naszych zmagań obejrzeliśmy film oraz widowisko teatralne i poznaliśmy tajniki aktora teatralnego.

Liczne wycieczki były swego rodzaju nagrodą za zaangażowanie, kulturę osobistą oraz chęć działania i tworzenia dzięki czemu nasza praca nabierała rumieńców i motywowała nas do dalszej pracy.

Kopalnia GUIDO w Zabrzu i Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach zachwyciła wszystkich bez wyjątku.

Guido to najgłębiej położona trasa turystyczna w górnictwie węglowym w Polsce (320m), a przejażdżka jedyną w swoim rodzaju elektryczna kolejką podwieszaną , do tego współczesne kombajny i maszyny górnicze, a na koniec porównanie z pracą górnika, dało obraz ciężkiej pracy, z której dzieci nawet nie zdawały sobie sprawy, że można tak ciężko pracować bez telefonu i komputera.

Sztolnia to jedyny w woj. śląskim zabytek wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Płynąć łódką na odcinku 600 m można było posłuchać ciekawych legend, a w krótkich przerwach usłyszeć bicie własnego serca. W nagrodę dzieci najpiękniej jak potrafiły, z własnej inicjatywy zaśpiewały przewodnikom piosenkę, z czego byłyśmy bardzo dumne.

Kolejna wycieczka odbyła się do Parku Legend w Nowej Słupi wyjątkowego miejsca na mapie województwa świętokrzyskiego, które skrywa sporo tajemnic i legend ludowych. Na koniec przelot na miotle w kinie 7 D, wywarł na uczestnikach ogromne wrażenie i zostanie zapamiętany na długo.

Park Trampolin FlySky w Kielcach to miejsce gdzie niezależnie od wieku można zarazić się pozytywną energią i zapomnieć o wszystkim. Wszystkim, którzy tam jeszcze nie byli serdecznie polecamy.

Park Linowy w Busku- Zdroju to również super atrakcja dla dzieci i młodzieży. Gratulujemy odwagi wszystkim, którym udało się choć w małym stopniu pokonać własne słabości i odważyli się pokonać choć jedną z tras.
Inspiracją na kolejną wycieczkę był turniej teatrzyków. Dzieciaki najchętniej wcielały się w rolę zwierzątek dlatego jednomyślnie podjęliśmy decyzję i chęć zwiedzenia ZOO w Krakowie. To miejsce zawsze wzbudza dużo emocji i stwarza dogodne warunki do wypoczynku. Cieszył nas fakt, że pomimo upalnej pogody udało nam się zobaczyć wszystkie zwierzątka, a hitem tej wycieczki był film edukacyjny w IMAX pt. „Pandy”

Wielkim wydarzeniem była wspólna podróż pociągiem do Kielc, gdzie braliśmy udział w zwiedzaniu Radia Kielce oraz w zajęciach w Centrum Edukacji Medialnej. Wszyscy zapoznali się z pracą w radiu od podszewki oraz spróbowali swoich sił jako prezenter radiowy.

Chcąc w pełni uszczęśliwić dzieciaki zaproponowaliśmy ściankę wspinaczkową w Kielcach. Mając na uwadze, że niektórzy maja lęki wysokości , uznaliśmy że ta propozycja będzie próbą pokonywania własnych lęków.

Dzieci jak mróweczki wspinały się na różnych ściankach i jeździły tyrolkami. To był naprawdę strzał w dziesiątkę.

Pomimo, że nie brakowało wody w naszej Pływali, postanowiliśmy pobawić się w dosłownym tego słowa znaczeniu w Parku Wodnym w Perle w Nowinach.

Wizyta w Osadzie Średniowiecznej w Szklanej Hucie, w której czas cofa się o kilka stuleci mieliśmy okazje poznać XII wieczna rzeczywistość z całym jej kolorytem. Po zwiedzaniu jakże interesującego miejsca wzięliśmy udział w warsztatach garncarskich, a wykonane prace zabraliśmy ze sobą.

Szydłów to kolejne miejsce gdzie dotarliśmy i z pomocą życzliwych ludzi trafiliśmy do Izby Wójta Jana. W dwóch słowach podsumowując wizytę możemy powiedzieć, że „cudze chwalicie , swego nie znacie….”

Ciekawi świata zapragnęliśmy wziąć udział w warsztatach w Ministerstwie Tajemnic w Krakowie. Dzieci zapragnęły odkryć tajemnice Harry Pottera i zabawić się w magię. Po odkryciu wszystkich tajemnic każde dziecko wykonało swój eliksir (szczęścia, siły i grzeczności, mądrości ….)

Czas spędzony w Muzeum Techniki Wojskowej i Obrony Przeciwlotniczej w Busku-Zdroju również był ciekawy i pożyteczny. Polecamy to miejsce bo chyba nie wszyscy o tym wiedzą.

Wakacje zakończyliśmy wspólną wycieczką do Ostoi Dworskiej w Małogoszczy. Uczestnicy wakacji mieli możliwość poznania historii polskiej wsi. Wykonaliśmy piękne figury z siana oraz zostaliśmy przywitani przepysznym poczęstunkiem, składającym się z własnych wypieków oraz domowych dżemów. Warsztaty zakończyły się wspólnym ogniskiem.

W trosce o bezpieczeństwo uczestników wakacji odbywały się spotkania z funkcjonariuszami Komendy Policji, Straży Pożarnej i Harcerskiej Grupa Ratowniczej w Busku Zdroju. Uczestnicy wakacji mięli możliwość poznać tajniki pracy w policji, straży oraz zapoznać się ze służbowymi autami i podstawowym wyposażeniem policjanta, strażaka a także ratownika medycznego. Zajęcia z odnawialnych źródeł energii, ogniska i zajęcia w Domu Harcerza , zajęcia plastyczne, z masy solnej, plasteliny, modeliny, konkursy plastyczne, zawody sportowe, tańce i zabawy integracyjne.

Tegoroczne wakacje za sprawą wielu osób udało nam się zorganizować i przeprowadzić atrakcyjnie i z rozmachem, a nade wszystko bezpiecznie. To był dobrze wykorzystany czas przepełniony wzajemnym wsparciem, troską i zrozumieniem. Na pewno pozostanie w naszych sercach na bardzo długo. Z całego serca dziękujemy Burmistrzowi miasta i Gminy Panu Waldemarowi Sikora, Skarbnikowi Panu Arturowi Tokarz, Dyrektor MGOPS Pani Annie Kania za możliwość ciekawie i pożytecznie spędzonych wakacji.

Teresa Leszczyńska, Izabela Prokop

ŚWIETLICA

Kiedy pierwszy raz przyszłam na świetlicę to nie wiedziałam co mnie czeka. To było rok temu, w w te wakacje znów tu jestem. Tak mi się podobało w tamto lato, że teraz tez musiałam tu przyjść. Na świetlicy jeździmy na różne wycieczki, chodzimy na basen i mamy wiele innych atrakcji. Najbardziej podobała mi się wycieczka na ściankę wspinaczkową. Byliśmy również w Kopalni GUIDO w Zabrzu. Tam było super. Duże wrażenie zrobiło na mnie pływanie łódką w Sztolni. Bardzo ciekawa była wycieczka do Osady Średniowiecznej pod Świętym Krzyżem. Poczułam się jakby wehikuł czasu przeniósł mnie w odległą przeszłość. Tam właśnie braliśmy udział w warsztatach garncarskich, gdzie każdy zrobił własna miseczkę. Jednak zawsze najważniejsi są ludzie. Na świetlicy nawiązałam wiele nowych przyjaźni i mam nadzieję, że będą one trwały dłużej. A sprawczyniami całego tego „zamieszania” są Pani Teresa i Pani Iza, nasze wspaniale opiekunki. Bez nich ta świetlica nie miałaby sensu.

HANIA

Od pierwszego dnia wakacji uczęszczałam w zajęciach profilaktycznych. Tańczyłam, śpiewałam, pływałam i jak każdy cudownie się bawiłam. Pokonywałam swoje słabości na nowych zajęciach i nic nie było wstanie mnie zniechęcić bo czuła, że jestem bezpieczna.

Pani Teresa i Pani Iza są jedyne w swoim rodzaju. Pragnę podziękować za wszystko i żałuję, że to już koniec. Dużo się nauczyłam i mam nadzieję, że moja kultura osobista będzie jeszcze lepsza. Polecam wszystkim wakacje w miejsko-gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju.